Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?
|Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru aniżeli przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
reklama interaktywna Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, łącząc poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on należyty technicznie i banalny.